STAM, revisited

Zaterdag was ik al naar de opening geweest omdat ik te nieuwsgierig was. Een paar snelle indrukken opgedaan. De massa en ik, dat komt nooit meer goed.

Maar vandaag was het dinsdag, geen weekend, geen feest, geen mensen. En ik opnieuw naar het STAM voor een tweede keuring.

Ik vroeg aan de tuinman of er geen belet was. Er was geen belet.

STAM

En zelfs het café was open, van ’t weekend nog gesloten.

STAMcafé

Er was ook een groep van schoolgaande jeugd. De meesten deden van computer maar er was ook een knaap met blokjes aan ’t spelen.

STAM, lego

En over witte torens gesproken, de komende 30 jaar zal ik tussen de witte blokkendozen moeten fietsen om op mijn werk te geraken.

STAM, stad van morgen, Houtdok

Die foto’s die overal in het museum hangen, van Carl Dekeyzer, dat zijn zeer schone foto’s. Maar ik vind het een beetje jammer dat het er zo dik opligt dat de mensen op de foto in scene zijn gezet. Het tast de herkenbaarheid aan.

STAM, geënsceneerde foto

STAM, het begin

Het STAM, dat is een bijzonder fijn museum en ik kom er zeker nog terug. Als Gentenaar betaal je 4,5 euro en als niet-Gentenaar 6,5 euro, dat is goedkoper dan het Louvre en je moet er niet zo ver voor rijden.

[meer foto’s]

3 gedachtes over “STAM, revisited

  1. Oh, de bootjes! Doen, zeg! De kinderen vonden dat fantastisch en ikzelf heb ook wel wat bijgeleerd over mijn stad. Voor een keer geneerde ik mij helemaal niet.
    Maar het STAM staat zeker ook op het lijstje, wegens out of town op het openingsweekend. Maar iets zegt me dat ik daar niet rouwig om moet zijn…

Geef een reactie

