de krant

Drie tafeltjes verder: een madam, koffie en taart.
Wanneer ze merkt dat ik ingehouden in de lach schiet, lacht ze terug met haar ogen.

Tien minuten later passeert ze mij aan de uitgang. Zegt ze:

“Ik wist niet dat de krant zo plezant was.”

Zeg ik:

“Ah? Ja, nee, meestal niet. Er was een grappig stukje, ik ben al vergeten wat het was.”

Alleen madammen durven dat. Mocht ze nu iets van een dertig jaar jonger geweest zijn, ik zou bijna durven vermoeden dat ze mij wilde binnendoen.

Maar de krant, dus. Dat is voor mij zóveel meer dan een informatiebron. Het internet is mijn eerste informatiebron, de krant koop ik vooral om meer smaak van mijn eten te hebben. En om er de dingen in te lezen die ik op het internet alleen maar diagonaal gescand had met de bedoeling het eventueel later nog eens te lezen of eventueel niet.

En dat stukje waarbij die madam moest lachen omdat ik moest lachen, dat was het volgende:

“Mijn persoonlijk handvest omtrent kinderen is vrij eenvoudig en is grotendeels gebaseerd op mijn persoonlijk handvest omtrent kristallen vazen. Namelijk: deze drie basisregels. Haal er nooit meer dan twee in huis, laat ze niet vallen en doe ze niet cadeau aan derden want ze zijn belangrijker voor je vrouw dan je denkt.” (Paul Baeten Gronda)

2 gedachtes over “de krant

Geef een reactie

