herfstgemoed

Ik weet nog maar een paar weken dat ik met chronische rugpijn door het leven moet en ik heb nu al de voordelen ontdekt: vrijdagnamiddag ben ik opnieuw beginnen mountainbiken en ik voelde mijn benen niet.

Gekromd op een fiets zitten is eigenlijk niet het probleem maar in combinatie met het hoofd rechtop houden, dat is eigenlijk niet doenbaar, toch niet voor langer dan een half uurtje. Ik heb 3 uren op een mountainbike gezeten en de rest van de avond lag ik perte totale in bed met een verlammende pijn tussen mijn schouderbladen.

Er schiet niet veel over in het lijstje van sporten die ik kan beoefenen zonder pijn. Voetbal, mijn grootste passie, was al een tijdje weggevallen door kadukke knieën, net als lopen en alle varianten. En zwemmen doe ik niet graag, dat is nat en koud.

Maar ik zit hier nu wel met een fameus koersmasjien en ik heb geen goesting om het beestje te verkopen. Bovendien ligt het parcours in Laarne-Heusden-Destelbergen er dezer dagen fantastisch bij. Herfstgenot!

2 gedachtes over “herfstgemoed

  1. Beste exbuurman , mag ik zo vrij zijn van je wat rug raad te geven ? !!
    er zit niet zo veel anders op dan naar de RUGSCHOOL te gaan , informeer maar even via zieke,bond of zo iets , ’t is je graag aangeboden .
    welgemeende groetjes de exbuurvrouw van nr 12 in belsele

Geef een reactie

