6 gedachtes over “farewell facebook

    1. Yep. Omwille van die statusupdates vind ik het eigenlijk wel jammer dat ik niet op facebook zit ;-)

      Maar ‘bloggen’ en ‘op facebook zitten’ verschilt toch serieus. Ik vermoed dat het vooral dat “sociaal” en dat “netwerk” is dat mij bang maakt.

      Ik zal eens proberen om een kromme vergelijking te maken zie. Bij bloggen lijkt het alsof ik af en toe de voordeur achter mij dichtsla om dan heel even op straat te gaan tonen welke kleren ik vandaag aangetrokken heb (om dan snel weer binnen te lopen in huis), terwijl facebook voor mij een stap verder gaat (en ja ik weet, dat hangt er van af hoe je daar mee omgaat, en al) en eerder lijkt alsof je die voordeur voorgoed openzet en lekker binnenblijft in huis terwijl iedereen te pas en te onpas bij u in de keuken zit mee te eten. Of zoiets, ik had gezegd dat het een kromme vergelijking was :-)

      1. Maar heb je het dan over privacy die je vrijgeeft? Want ik vind soms dat je met bloggen meer vrijgeeft, juist omdat je langere stukken kan schrijven. een blog is ook (meestal) voor iedereen toegankelijk, terwijl je op facebook je “lezers” zelf kiest.
        Ik begrijp ergens wel wat je bedoelt hoor, maar veel hangt af van de manier waarop je facebook gebruikt, denk ik.

        1. Goh, misschien moet ik het maar eens uitproberen… want eigenlijk ken ik facebook dus niet. ’t Is eerder koudwatervrees, denk ik.
          Terwijl ik dit weblog was gestart als een online dagboek plus een manier om mijn ei af en toe eens te leggen, merk ik inderdaad dat het toch veel socialer is dan dat, dus ja. Maar op een blog moet je natuurlijk geen “friend request” accepteren ;-)

Geef een reactie

