juffrouw Lena

Een paar dagen geleden: Zita wil plots niet meer op het potje, met veel show en veel pretentie staat ze rechtop in haar broek te plassen. Ik sta mij behoorlijk druk te maken — understatement — terwijl opeens Lena tussenbeide komt met een wit blad papier. Zegt ze:

Kijk Zita, als jij op het potje gaat, dan teken ik voor jou een bloemetje. En als je dan nóg een keer op het potje gaat, dan teken ik nóg een bloemetje. Is ’t goed zo?

Deze morgen haalt Lena Zita uit haar bed, zo gaat dat elke dag — eigenlijk is het ochtendritueel iets ingewikkelder, Lena wacht tot haar konijntjeswekker op “wakker” springt, spurt dan razendsnel naar ons bed om op fluistertoon te zeggen dat het konijntje wakker is en loopt dan pas naar de kamer van Zita — dus, deze morgen, Lena doet het licht aan op de kamer van Zita en ziet dat haar nachtpotje is ingezegend, dat is nog nooit gebeurd. We horen een onderwijsleergesprek.

Zita, heb jij vannacht pipi gedaan op het potje?

jaaaaaaaaaaa !!!

En is jouw pampertje dan droog?

jaaaaaaaaaaa !!!

Dan ga ik voor jou nog een bloemetje tekenen, jij bent een flinke meid!

Onze taak zit er eindelijk op. Iemand een babysit nodig?

5 gedachtes over “juffrouw Lena

Geef een reactie

