prospectie

Gisteren had ik mezelf anderhalf snipperuur toebedeeld en bracht ik een bezoek aan onze toekomstige fabriek. Vooral de straten in de onmiddellijke omgeving wilde ik zien. Onderstaande foto’s zijn allemaal genomen binnen een straal van één kilometer rond het Manchestergebouw.

Sint-Antoniuskaai

Bachtenwalle

Augustijnenkaai

Lievekaai

Niet alleen één van de schoonste buurten binnen de 19e-eeuwse gordel maar ook één van de rustigste en stilste. Dat het maar snel einde 2012 is.

Ik weet dat elke aap met een kodak zich hedentendage een fotograaf waant. Fotograferen heb ik nooit geleerd en ik heb er ook geen talent voor. Maar toen ik gisteren met mijn camera door de stad wandelde, voelde ik mij een toerist in eigen stad en dat werkt bijzonder therapeutisch. Ik denk dat ik maar eens ga uitkijken voor een cursus of zo.

6 gedachtes over “prospectie

  1. Goed idee van die cursus. Je hebt talent, dus de foto’s kunnen alleen nóg mooier worden. (P.S. Je kan deze misschien alvast verkopen voor publicatie in een stadsgids?).

  2. ha, we worden werkburen! In de zeg maar mooiste wijk van Gent! Niks mooiers dan op een koude besneeuwde winterdag te voet door het Prinsenhof of in de zomer boterhammekes eten op een bankje aan de Lievekaai :-)

  3. Je foto’s zijn beter dan de gemiddelde amateur die zich wel fotograaf noemt. Een beetje meer pretentie zou hier niet misstaan…. en een cursus kan wonderen doen ;-)

Geef een reactie

