róisín

Ik ben mijn schade zo’n beetje aan ’t inhalen sinds ik kortelings computer en koptelefoon gebruik om muziek te beluisteren.

Tien jaar geleden kon je met mij niet in affront vallen tijdens een muziek-quiz maar ongeveer in diezelfde tijd moet ik de tram een keer gemist hebben en ik loop er sindsdien nog altijd achter.

Door het soort werk waar ik onmogelijk naar de radio kan luisteren en het soort huis waar een radio het moet afleggen tegen omgevingsgeluid of televisie, moet ik eigenlijk mezelf verplichten om nog eens naar muziek te luisteren. Om dan telkens te ontdekken hoe zalig dat is.

En om te bewijzen dat ik achterloop. Hoor ik deze week voor het eerst Overpowered van Róisín Murphy — grandioos! — en maak ik me op dat moment de bedenking dat het toch lang geleden is dat we nog eens iets van Moloko* gehoord hebben. Hoe achter kan een mens wel niet zijn.

(*heil aan Wikipedia, die ik langs deze weg wil feliciteren met het tienjaarschap)

Een gedachte over “róisín

  1. mmm, toch een stevige achterstand opgelopen …

    paar tips: laatste 2 van the national, alles van arcade fire, laatste cd van radiohead, laatste arctic monkeys
    of bvb mark lanegan en isobel campbell

    enfin: beetje budget vrij maken en lijstje opstellen denk ik ;-)

Geef een reactie

