of ik nog fiets?

Ayup, zeg ik dan.

Vrijdag nog eens Destelbergen gedaan, vandaag Wachtebeke.

Er ook telkens naartoe gefietst (en terug) omdat het veel te warm is om de mountainbike op onze Thule te zetten en dan eventueel naar de Vlaamsche Ardennen te rijden. En ook wel omdat de fietstocht naar de startplaats ideaal is als opwarming (de terugweg is weliswaar altijd afzien) (maar afzien kan ook wijs zijn) (met de zon op je snoet en het verstand op nul).

Een bijzonder schone route trouwens, die van Wachtebeke. Vooral de streek van het Heidebos.

Het grote voordeel van dit droge weer is dat het achteraf maar 10 minuutjes duurt om de fiets af te spoelen en de ketting te smeren, ik heb het niet zo voor tzjokvlabberpladutselen in de modder om dan nadien 3 uren te moeten poetsen.

En of het nog zeer doet in de nek?

Eh, ja, en in de knie en in de rug vooral. Maar dat doet niet zóveel minder zeer dan wanneer ik niet op de fiets zit, dus het gaat nog. Zolang ik helemaal alleen fiets en dan af en toe de tijd neem om mijn rug te rechten en mijn kin een paar seconden op mijn borstbeen te leggen (daar wordt mijn nek-hernia namelijk blij van).

Geef een reactie

