tuinwerken deboom

Geef toe, er zijn minder geschikte familienamen.

Ik zit zonder stem, dat is nog al gebeurd maar nu was het lang geleden. Die stem komt wel terug, denk ik. (ze ligt in mijn bed)

Maar nee, stel nu: mijn stem komt nooit meer terug… tot welk quasi-stemloos beroep zou ik me dan laten omscholen? Gedichtenschrijver? Koperdief? Souffleur? Tuinman! Ik word tuinman.

Het klinkt misschien een beetje raar voor iemand die de eerste 30 jaar van zijn leven het zonder tuin heeft moeten stellen (in het beste geval een koerke van een paar betonnen dals) maar er schuilt een tuinman in mij.

Soms klaag ik dat het hard werken is. Dat is enkel omdat het geen gewoonte is. Voor de rest niks dan pluspunten. Ik merk dat ik in de tuin niet alleen stemloos maar ook zo goed als stressloos ben. Ik krijg het op mijn heupen van een scheve potloodstreep maar een verkeerd gesnoeide tak laat me helemaal Zen.

november 2007

mei 2011
coté jardin

thor en nils komen spelen

(ze mogen hun lief meebrengen maar ze moeten wel in de tuin blijven, dat is de afspraak)

een nieuwe schommel

Ik zou dat wel zien zitten, eigenlijk. De natuur de natuur laten, de elementen hun ding laten doen en af en toe wat bijknippen. En dan vragen: “Moet ge daar een factuurke van hebben madam? Of wilt ge liever een stukske zo regelen?”

Een gedachte over “tuinwerken deboom

Geef een reactie

