(…) wiede wiede wiede woe-oep, komt als ik roep

Ik heb het voor de zekerheid nog even gecheckt (neen).

Elke zucht, elk rollend oog, elke stilte is propaganda, verkiezingen of geen verkiezingen. Er zal meer nodig zijn dan een frietrevolutie maar ik ben al lang afgehaakt.

’t Is te zeggen, ik lees het allemaal, ik lees alles. En bij sommige analyses is er instemmend geknik.

De Wever is trouw aan zijn geloof. Het is geen rocket science om vast te stellen dat hij daarmee de politieke situatie bemoeilijkt, maar wat ze verziekt, zijn politici die niet verder kunnen kijken dan de navel van een ander. Tien jaar nadat Stefaan De Clerck de ampersand introduceerde, is de nieuwe CVP eindelijk gearriveerd. Het nietszeggende discours is hetzelfde gebleven, maar de akelige leegte die daar achter gaapt en die enkel wordt gevuld met de adem van een andere politicus, is onuitgegeven.

[via Peter Casteels op ‘Apache’]

Ook Tim Pauwels slaat nagels met koppen.

Geef een reactie

