archeologen in spe

Lena en Zita wilden weten waar ik gisteren had uitgehangen. Ik toonde wat foto’s en de geschiedenisleraar in mij werd wakker. Tot mijn verbazing haakten ze niet af maar stelden ze honderdduizend ‘waarom’-vragen. Ik probeerde met de grootste moeite uit te leggen wat het verschil was tussen ons leven en dat van 3000 jaar geleden.

Maar ze wilden toch eens gaan kijken, zoals echte “argigologen”.

Project Hogeweg: archeologen in spe

Project Hogeweg: archeologen in spe

Project Hogeweg: archeologen in spe

Project Hogeweg: archeologen in spe

3 maanden geleden zag de Bernmaaieweg er nog boerenplattelandelijk uit, dat is nu lichtjes anders.

Project Hogeweg: archeologen in spe

[meer foto’s]

Geef een reactie

