Muur-Muur, een klassieker in wording

Ik hoop dat het een jaarlijkse traditie wordt, mijn laatste verlofdag doorbrengen op een koersfiets, bij voorkeur in de Vlaamse Ardennen.

De avond voordien een paar hellingen gedownload naar mijn Garmin, die hellingen aaneengeplakt met MapSource en dan gezien dat het goed was.

Goed geëquipeerd naar Giesbergen vertrokken en daar om te beginnen al een keer de Vesten en de Muur opgereden. Dan de gps aangezet en naar Brakel gefietst via Deftinge en Lierde. Eikenmolen, Valkenberg, Tenbosse telkens 2 keer op en af gereden. Dan Parikeberg en dan terug naar Geraardsbergen, nog een keer de Vesten en de Muur gedaan, dan Bosberg en om af te sluiten nog een keer de Muur.

A morning well spent.

50 kilometer, dat is meer dan genoeg voor een mountainbike, al ging ik steeds sneller fietsen naar het einde toe. Blijkbaar haalde ik in de afdaling van de Valkenberg 62 km/u — kriebels in de buik. Het andere record heb ik blijkbaar gehaald op de top van de Bosberg: 0,8 km/u — dat was bij Edwig Van Hooydonk lichtjes anders in 1989 en 1991.

62 km/u (weliswaar bergaf)

Het grote probleem van deze hobby: het is geweldig verslavend, de goesting om te fietsen is vandaag nog groter.

Muur

Parike

Garmin

VDB

Geef een reactie

