“het zweepje is het nieuwe zwart”

Stond vandaag op de voorpagina van DMUZE, in de schier eindeloze reeks misbaksels zoals er dagelijks bijeengebrainstormd worden op redacties van vrouwenbladen: ‘Saai is het nieuwe sexy’.

‘DMUZE is het nieuwe reklaamblad’, zeg ik.

Maar ik kan er echt niet meer tegen. Geadverteerd Glossy van 100 kilo per gazet, enkel en alleen om meer papier te verkopen dan De Standaard. Ik denk dat ik maar eens voorgoed stop met weekendkranten te kopen. En wachten op een nationale boycot van de krantenwinkelfederatie.

Volgens Wouter Verschelden — wie? eh, dat is de hoofdredacteur van De Morgen — is die wekelijkse papierdoos per lezer hét antwoord op het “vluchtige internet”. Er is alvast één man die dat gelooft: Hugo Camps, die heeft het over “de krant als esthetische ervaring”. (maar niet vluchtig hoor, neen)

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s