gestolen: een halve zaterdag

Mijn fietstassen zijn vannacht leeggeroofd. Normaal zou dat geen probleem mogen zijn maar deze keer zat mijn jas daarin en (zo bleek later) in mijn jas ook mijn huissleutel en identiteitskaart (en nog stylo’s en sjiekletten en nog vanalles). En onder mijn jas nog een fles bubbels en een welverdiende trofee van een derde gedeelde eerste plaats op een heel plezante quiz. Team Rocket rulez. En daarom moesten wij nog iets gaan drinken en daarom had ik met mijn jas een deel van onze prijzen willen camoufleren. (’t is niet omdat uw geheugen vol rugnummers van voetballers zit, dat ge geen stomme stoten kunt uithalen)

Dus was het iets te vroeg dag deze morgen. Opgestaan met minstens één gekneusde haarwortel en meteen naar het mondaine Ekkergem getogen om aangifte van diefstal te doen. Nochtans kan je kleine delicten tegenwoordig online aangeven… mét je elektronische identiteitskaart, ha ha ha.

En dan met pasfoto’s naar de Zuid. En daar moest er worden aangeschoven om een nummertje te mogen trekken om dan te mogen aanschuiven. Want de collega’s maken maandag de brug en blijkbaar moesten nog 250.000 Gentenaren vandaag hun pas gaan vernieuwen.

’s Middags was de slotenmaker er al met nieuwe sloten aan weekendtarief.

Ik weet niet zo goed wat ik nu het ergste vind. Oké, de stoutmoedige diefte, dat is één ding. En dan al die centen en al dat gedoe. Maar het ergste is misschien wel dat ik mijn gedrag zal moeten veranderen. Ik laat meermaals per dag mijn fiets ergens achter en ik was eigenlijk nog maar pas gewoon om die fiets ook altijd op slot te doen. Maar fietstassen met een slot, bestaat dat?

Lang geleden dat ik nog een youtube-filmpje van Unlucky Alf nodig had.
Eerst een dutje.

2 gedachtes over “gestolen: een halve zaterdag

  1. Ik ben net zo dom geweest om mijn fietslichtjes op de fiets te laten staan. Verdwenen natuurlijk… Terwijl niemand er iets aan heeft zonder de houdertjes…Ocharme wij….

Geef een reactie

