dringend tip gevraagd: een nieuwe stadsfiets

Meer dan tevreden geweest van mijn oude Gazelle die ik in 2003 tweedehands kocht. Maar die heeft definitief de geest gegeven, maandag ben ik zelfs de pedalen verloren onderweg. Nu, dat gebeurt de laatste tijd wel vaker maar het was toch schrikken toen het ook op de fiets gebeurde.

Op zoek dus naar een nieuwe fiets. Maar mijn favoriete fietshandelaar is tijdelijk buiten strijd en ik heb dringend een nieuwe fiets nodig, voor intensief gebruik, om dagelijks over trein- en tramsporen te springen, om over kasseien te vliegen, om niet dooreengerammeld te worden bij elke fietsbult.

Alle tips welkom!
Bij voorkeur een dealer mét goede service in Gent-Oost of Gent-Centrum.

Ik ben al bij AS Adventure in Lochristi geweest, daar hadden ze niks op voorraad. Ik kon er een Cannondale Tesoro 0 of 1 of 2 of 3 bestellen en meteen een voorschot betalen. Ik vind dat raar, ik wil die fiets eerst voelen, dus heb ik dat niet gedaan.

Nu zit ik hier. En ik haat het openbaar vervoer.

8 gedachtes over “dringend tip gevraagd: een nieuwe stadsfiets

  1. Dossche: relatief betaalbaar, weinig voorraad
    Biker: Pokkeduur
    Plum: Pokkeduur
    Joma(Fiets): Veel voorraad, goede service, pokkeduur

    Ik zou toch wachten op een bestelfiets…

  2. Ik heb sinds november een heerlijke Achielle! Gekocht bij Biker (zelfs als je er een fiets koopt zijn ze niet van de vriendelijkste maar manlief doet zowat alles aan onze fietsen dus voor de service zijn wij niet afhankelijk). Ik wil geen andere fiets meer, echt zo’n zalig ding!

  3. Ik heb ’t zelfde probleem; had een oxford 2de hands fietsverhuur aan de kust; was er heel tevreden over maar is nu ook op versleten;
    Batavus week-end 2dehans gekocht maar onmiddellijk doorverkocht (met verlies weliswaar): was erg teleurgesteld : rammelde en maakte zelfs op een glad wegdek een vervelend geluid;
    nu wil ik een goede fiets; (niet noodzakelijk 2de hands) wie helpt mij hierbij zoeken ??

Geef een reactie

