de keuze van de hernia

Zo zo. De kogel is door het gebedshuis.
Ik heb een nieuwe fiets gekocht.

Bijlange niet de fiets van mijn dromen, wel een oerdegelijke stadsfiets (Cortina Urban) en bovendien enkele honderden euro’s goedkoper dan wat ik in gedachten had.

Een proefrit op de Gentse kasseien heeft mij volledig overtuigd.

Cortina Urban

Mijn nek is bijzonder blij met de keuze. Ik moet nu niet voorovergebogen zitten en mijn nek draaien alsof ik mijn plafond aan het schilderen ben (dat kan ik dus niet meer).

Ik zit nu op mijn fiets zoals een Kosovaar op een fiets zit.
(alleen gaat het een veelvoud sneller, dat wel)

Lang geen fiets om op fietsvakantie te gaan. Maar met die dikke banden wel de ideale fiets voor te diep verzakkende trein- en tramsporen en te koppige kinderkopjes in de binnenstad.

3 gedachtes over “de keuze van de hernia

  1. Dag Ivan,

    Al surfend op zoek naar info over de cortina urban kom ik bij jou terecht.
    En terecht…. want het was jouw fiets (en commentaar) die me vorige week aan het denken heeft gezet. Deze morgen te horen gekregen van mijn fietsenmaker dat ik best uitkeek naar een nieuwe fiets en toevallig deze avond binnengesprongen bij Biker (St.-Jacobs) en daar direct jouw type fiets herkent.
    Graag had ik je nog wat vragen gesteld, want ik begin de verschillende voordelen van zo’n fiets in te zien. Ik zie je waarschijnlijk maandag wel.
    En ik heb 5 minuten verder gelezen op jouw blog. Ik ben al meer te weten gekomen over jou dan na al die jaren collega te zijn. Toch speciaal die nieuwe media.

    Tot binnenkort.

    Rik

Geef een reactie

