(neutraal) dagverslag: 30 januari

7u55 – inpakken en wegwezen.

8u05 – een vuurpiket blokkeert de toegang naar de Gentse Haven.
Lena vraagt of er oorlog is, ik zeg dat er geen oorlog is.

8u30 – op het werk, na een vrolijke bakfietstocht van Gent-Oost naar Gent-West.

De kinderen zijn onvoorstelbaar flink en vragen nauwelijks meer aandacht dan een reguliere bezoeker van het Open Leercentrum. Ze kunnen zich nu ook iets voorstellen bij wat ik doe op het werk, ik vind dat belangrijk (en zij ook).

12u45 – Hema serveert spaghetti zonder champignons, Lena vindt dat raar.

16u00 – thuis, Heidi duurt alweer te lang.

17u00 – nog een keer naar het werk, deze keer zonder kinderen maar wel met mijn nieuwe fiets, yihaa!

20u00 – tiens, ze hebben bijna allemaal hun kat gestuurd, een onverwacht geluk.

22u00 – thuis, ik spoel anderhalf uur één terug en kijk naar mijn burgemeester op televisie terwijl ik op het internet heel veel dingen over de staking lees en ik kan het echt niet laten maar in plaats van het uwe denk ik er toch alweer het mijne van – ik lees ook Elke (*) en ik vind dat ze ongelooflijk gelijk heeft maar ik begrijp nog steeds niet waarom het ene belangrijke meningsverschil een reden zou zijn om te staken en het andere belangrijke meningsverschil slechts een onderdeel van politiek debat, als iemand mij dat zou kunnen uitleggen en ik zou het begrijpen, dan zou ik misschien mijn woorden durven terugnemen. (een mening mag ik daarover natuurlijk niet hebben, althans dat is wat ik de voorbije dagen heb gelezen en gehoord via verschillende megafooncommentaren) (ik ben namelijk een rijke tweeverdiener en een narcistische high potential voor wie de goedbetaalde job al klaarlag in de wieg) (want ik zit op Twitter “bazenpoepers.com” en ook op Facebook) (Of nee! Wacht! Ik heb geen Twitter! En ik heb ook geen Facebook!) (man, man, ik dacht al)

23u00 – Het Journaal Laat is mij volledig ontgaan. Enfin, Goedele Wachters is wat ziekskes en ze is haar stem kwijt, ze valt tot twee keer toe zonder klank en haar ogen worden rood. Een flatscreen knuffelen is ook zo belachelijk, dus dat doe ik maar niet.

(*update: en Steven natuurlijk)

Geef een reactie

