het bakske

Dat is gelijk met al die andere dingen van de Materie nadat ze aangeschaft zijn: ik zou begot niet meer weten hoe ik het leven zou kunnen leven zonder.

fietsbak

Al 3 dagen fluit ik er vrolijk fietsend mee rond. Ik smijt er handschoenen in als ik mijn fiets vastmaak. Ik smijt er al rijdend mijn muts in als ik het te warm krijg. Ik leg er mijn smoske in, alleen al omdat het daar zo schoon ligt te liggen in dat bakske. Ik leg er ook mijn lesmappen in, opdat de mensen zouden denken dat ik een boeiende en intellectuele job heb.

In de dagen dat er vooral dingen gebeuren met schijnbaar de bedoeling om een mens ongelukkig te maken, zoekt diezelfde mens al eens troost in een goed gesprek met een bakske koffie, en als zelfs dat niet lukt: in een fietsbakske. Ik heb dat geleerd van het grote geluksboek.

Geef een reactie

