een goddelijke interventie

Ik was er het hart van in. Helemaal van mijn chocomelk.
Kloppingen, koudzweet, wanhoop.

De onderwand van het nieuwe badkamermeubel heb ik onherroepelijk* verkeerd gemonteerd — en nu zou ik kunnen proberen uitleggen dat ik daar niks aan kan doen want dat het eigenlijk de fout van een luie Zweedse tekenaar is, maar ik zou mij zelf ook niet geloven, dus laat maar — waardoor de onderste lade niet volledig dicht kan.

*Onherroepelijk in die zin dat het meubel al in de muur verankerd zit met daarop reeds de lavabo vastgesiliconifeerd en al.

En toen werd de badkamer plotsklaps charismatisch verlicht door een deus ex machina en bleek dat ook de bovenste lade niet volledig dicht kan want die botst tegen de afvoer (en die afvoer staat niet alleen veel te hoog, dat is nu eenmaal zo, maar de buis die er naartoe leidt kan ook onmogelijk nog dichter tegen de muur).

Op miraculeuze wijze komen die twee schuiven nu zo goed als millimetrisch perfect boven elkaar te passen. Een religieuze ervaring, ik moet het u niet vertellen.

En ik die dacht dat God niet bestond, silly me. Blijkt dat de sukkelaar zich onmogelijk kan moeien met triviale tralala zoals het wereldleed, God heeft het namelijk veel te druk met het oplossen van badkamerdrama’s. (en ook een beetje met het winnen van Amerikaanse voorverkiezingen en andere heilige oorlogen, denk ik)

3 gedachtes over “een goddelijke interventie

Geef een reactie

