asimostelatayayasiyopiyotepegolalalanossanossa

Een bekentenis op vrijdag. Ik ben de laatste tijd eerlijk gezegd niet zo heel erg bezig met de Ultratop. (de enige top die hier nog in huis komt, is die van Vox, ’t is erg, maar ik mag dat, ik heb een baard)

Dus. Als Lena thuiskomt met een liedje dat we nog niet kennen, in een koeterwaals dat we niet begrijpen, dan zetten we de zoekmachine van Youtube aan.

“Lena, in welke taal is dat liedje?”

“In het Turks!”

“Ben je zeker?”

“Ja! Ik heb het geleerd van L. en die spreekt Turks!”

“Zing het nog eens, dan.”

“Asimostelatayayasiyopiyotepegolalalanossanossa”

Dus het heeft wat langer geduurd dan normaal maar uiteindelijk hebben we het toch gevonden. Het liedje is in het (Braziliaans) Portugees en het heet Ai se eu te pego! en u loopt dat waarschijnlijk al weken te zingen maar voor ons is het een ontdekking.

Ik ben niet de meest popgevoelige mens maar dit nummer is een oorworm zoals er niet veel oorwormen meer gemaakt worden. (en dat ik dringend mijn gebrekkig Portugees nog eens van onder ’t stof moet halen want ik zal het zeer binnenkort vandoen hebben)

6 gedachtes over “asimostelatayayasiyopiyotepegolalalanossanossa

  1. Niet te doen, jong, hoe dit lied massaal aanslaat bij kinderen. Mijn dochters zijn er ZOT van en zingen het luidkeels mee. En voor mijn werk kom ik regelmatig op scholen en op elke speelplaats hoor ik ook telkens maar één liedje…

    Inderdaad heel aanstekelijk en eens het in je hoofd zit..
    En stiekem vind ik het eigenlijk ook wel een plezant liedje :)

Geef een reactie

