Parque das Nações

Als het over de metro gaat, dan neem ik mijn woorden terug over het openbaar vervoer, of het nu Londen, Parijs, Amsterdam of Lissabon is. Eens je het schema van de metrolijnen begrijpt, is het kinderlijk eenvoudig en gaat het verbazend snel om van de ene kant naar de andere kant van de stad te geraken.

Er was heel even paniek toen ik al door de poortjes was en de technologie plots de Lisboa Card van Nele weigerde. Een zwijgzame Portugees heeft dat opgelost, waarvoor een welgemeende muito obrigado.

Zoveel tekenen aan de wand er bovengronds te zien zijn, geen vleugje crisis ondergronds. Ik denk dat Moody’s noch Fitch noch Standard & Poor’s daar durven komen.

Metro Baixa/Chiado

In geen tijd van Baixa/Chiado via Alameda naar helemaal ver Oriente. Om Parque das Nações te bezoeken en vooral om naar Ponte Vasco da Gama te kijken.

Parque das Nações

Een brug van 17 kilometer, zelfs Annemie Struyf zou daar amaaaai tegen zeggen.
(hierzie, ik heb Microsoft ICE ontdekt)

Ponte Vasco da Gama

Ponte Vasco da Gama
(het was 8u30 in de ochtend, dus ik had mijn jas nog aan)

Ponte Vasco da Gama

Toen we in het Oceanário vergezeld werden van een gedisciplineerde kleuterschool (in uniform!) hebben wij een keer moeten slikken. Maar omdat we op voorhand hadden afgesproken dat we niet aan elkaar mochten zeggen dat het jammer was dat we de kinderen niet mee hadden, hebben we dat dan niet aan elkaar gezegd.

Oceanário de Lisboa, kleuterschool met uniform

Oceanário de Lisboa

Geef een reactie

