improvisatie

Ik hoor het de improvisatiejuffrouw van in dat vorige leven nog zeer helder in de groep gooien:

“Nooit afblokken! Elke impuls is het beste idee van de wereld en daar doe je iets mee! Zoals kleuters in hun rollenspel!”

Daarnet, vijftien-of-zo jaar later, moest ik daar aan terugdenken. En plots beseffen dat de improvisatiejuffrouw alvast niet in de kleuters zal geweest zijn. Of toch niet in die van ons. Ha, dat kon ook niet.

Er misschien toch eerst even bij vermelden dat Lena vorige week over Dinosauriërs heeft geleerd en ook naar het museum in Brussel is geweest. En dat Lena en Zita deze namiddag naar Ice Age: Dawn of the Dinosaurs hebben gekeken, die had ik namelijk al een hele ijstijd op de digibox staan.

Dus.

(Lena) “En jij wilde mij dan opeten hé.”

(Zita) “Nee! Want ik was jouw mama en jij was mij aan het zoeken.”

(Lena) “Nee nee nee, ik was eigenlijk nu jouw mama maar dat was eigenlijk mis, dus nee, en ik wist dat niet en jij wilde mij dan opeten want jij was de Tyrannosaurus Rex en ik de Stegosaurus (*) met een knotsstaart.”

(Zita) “Néééééé! Ik was geen Dinaro…sa… (…) eh, Rex! Want ik was jouw mama en jij was nog maar pas uit het ei en jij wist niet dat ik jouw mama was!”

(Lena) “Zita, ik speel niet meer met jou.” (**)

(*) Helaas, helaas, de stegosaurus wordt hier even met de doedicurus verward. Dat wordt morgen weer de hele dag strafwerk schrijven voor Lena.

(**) de vaste afsluiter van elk rollenspel hier in huis (als alternatief voor “ze leefden nog lang en gelukkig”, dat gaat ook vervelen na een tijdje)

3 gedachtes over “improvisatie

      1. Ik kijk er al naar uit, als ik in de klas van de dochter over dino’s moet gaan spreken, ‘ahja, want geologen weten alles van Dinosauriërs’

Geef een reactie

