dagen zonder vlees

Ik heb meegedaan met Dagen Zonder Vlees.

’t Is te zeggen, ik heb mij geregistreerd en geprobeerd om het concept te volgen zoals het concept bedoeld was: een vleeseter die probeert om gedurende de vastenperiode heel wat vleesloze dagen in te lassen, dus niet om 40 dagen lang geen vlees te eten.

Mijn DZV-tellertje zegt dat ik meer dan 200m² aan ecologische voetafdruk heb ingeboet. Ongeveer de helft van de 40 dagen geen vlees gegeten. Vooral in het begin ben ik flink geweest.

De campagne is dus voorbij en ik denk niet dat ik vegetariër zal worden, dat niet. Maar ik ben er wel zeker van dat ik niet plots méér vlees ga eten dan tijdens de DZV-campagne. Het is me namelijk goed bevallen, die afwisseling.

Ook veel nieuwe dingen ontdekt. Maar hummus op mijn boterham? Nee bedankt, ik eet nog liever tien bruine boterhammen met tomaat en komkommer.

In Gent is het natuurlijk niet moeilijk om zonder vlees door te komen, Gent is Veggie Town. Zelden ook zo lekker gegeten als de voorbije maanden — want ik was stiekem al eerder begonnen — in Avalon en in De Warempel en in Komkommertijd en in die honderdduizend andere adresjes waar je lekker vegetarisch kan eten in Gent. Maar dat is ook een beetje de fout van de vrolijke vleesvrije collega.

Geef een reactie

