TRACK in springuren, deel 1

Ik heb eens naar de kaart gekeken en denk dat ik TRACK kan doen in een aantal springuren. In mijn geval is dat ’s morgens een uur te laat op het werk arriveren of ’s middags een uur te vroeg aan de lunch beginnen. Dat is uiteraard te vroeg voor kunst: infopunten zijn gesloten, net als bemande kunstwerken of performances. Een zichzelf respecterend kunstenaar komt vóór 12u het bed niet uit, ik kan daar mee leven.

Gesloten kan ook schoon zijn.

track, 't is gesloten, Hagelandkaai

track, 't is gesloten, Erik Van Lieshout, Dampoortstraat 20

track, Christina Hemauer en Roman Keller, Rodetorenkaai

Ik ben niet in de kunst. Maar ik kom heel graag in musea en ben supporter van alle initiatieven die mij Gent nog beter leren kennen. Om die reden heb ik Over The Edges, nu al 12 jaar geleden, meerdere keren gedaan destijds.

Het gaat blijkbaar heel snel met de wereld en zo, in 2000 had ik nog geen gsm (en wilde ik dat ook absoluut niet). Nu gaan wij op stapp met de app, meneer mevrouw. Het is een gerief: zoomen, doorklikken voor meer info, route bekijken,… en ondertussen toch blijven fietsen (want een springuur blijft maar een springuur natuurlijk).

track, op stapp met de app

Plotsklaps heeft de hele Gentse kunstwereld het lettertype Courier ontdekt. Ik vind dat niet erg, Courier is een schoon lettertype. Maar het stoort me dat ze niet consequent zijn.

track, lettertypes

track, lettertypes

Over Benjamin Verdonck gesproken…

track, Benjamin Verdonck, Vogelenzangpark

Dit vind ik echt wijs. En ik ben voor het eerst in het Vogelenzangparkje geweest, terwijl ik daar zonder overdrijven al meer dan duizend keren voorbij ben gefietst.

Ook wijs: het bronzen vlotje op een hoge paal (Tuin van Kina, Berouw 55).
Erwan Mahéo.

track, Erwan Mahéo, Tuin van Kina

track, Erwan Mahéo, Tuin van Kina

En als de zon dan nog eens wil schijnen: binnenkort deel 2!

Geef een reactie

