tip gevraagd: partypoopende slakken

Wij wonen hier 8 jaar en het is de eerste keer dat onze tuin wordt kaalgevreten door slakken. Eerst werd onze moestuin vernield en nu moet de rest er aan geloven.

Eergisteren kom ik thuis met een cadeautje voor Lena en Zita: voor elk een zonnebloem in een potje. Die hebben ze zelf in de tuin mogen planten, uiteraard. En dit is het resultaat na 48 uren:

zonnebloem voor slakken

Ik zou het kunnen hoehelen. Maar waar moet ik dan met het zelfbeklag?

3 gedachtes over “tip gevraagd: partypoopende slakken

  1. Oeps, ze hadden honger blijkbaar…
    Het beste resultaat heb ik met Escar-go: een biologisch produkt dat geen kwaad kan voor huisdieren of kinderen. Idd bij Aveve. Ik moet elk jaar strooien, want anders geen groen tussen mijn stadsmuren… Het enige wat nadien overblijft zijn lege huisjes, die Lena en Zita naar hartelust kunnen verzamelen :-)

  2. bier… ze houden van de gistgeur, je zet een glas of potje zonder rand ’s avonds in de tuin en ’s morgens liggen er slakken in het bier. Volgens mij een mooie dood en biologisch

Geef een reactie

