Saint-Valery-sur-Somme

Speciaal voor Michel een bijzonder goed gevulde dag vandaag.

Zalig nietsdoen, ik kan daar ongelooflijk van genieten maar ik reserveer dat voor het schooljaar, ’s avonds na een werkdag bijvoorbeeld. In de vakantie heb ik veel energie en wil ik dingen doen, liefst zoveel mogelijk en alles tegelijk. Mijn lijf doet ambetant als ik een halve dag niet gewandeld of gefietst heb. En op het strand zitten… mijn persoonlijke besttijd is 7 minuten. Lezen doe ik anders wel, als de kinderen in bed liggen. Momenteel halfweg in Nachttrein naar Lissabon van Pascal Mercier.

Maar vandaag. Vroeg opgestaan om zeker vóór 9u op de fiets te zitten — Lena en Zita achterop — richting Le Crotoy. 25 kilometers fietspad en slingerwegjes en als bij wonder niet verloren gereden. Goed doorgefietst want een uur te vroeg voor de stoomtrein richting Saint Valery sur Somme. De baai van de Somme en het Middeleeuwse stadsdeel gedaan en ook eens op restaurant geweest.

Dan terug getreind en gefietst (iets trager) en ’s avonds in het vakantiehuis ontdekt dat Zita haar jas niet mee was. Dus ben ik daarnet nog even met de auto naar Saint Valery sur Somme gereden, de Italiaanse meneer van het restaurant had mij al verwacht, zei hij.

Saint Valery sur Somme

Saint Valery sur Somme

Saint Valery sur Somme

Saint Valery sur Somme

Saint Valery sur Somme

Saint Valery sur Somme

Een gedachte over “Saint-Valery-sur-Somme

  1. Ben er reeds verschillende keren geweest: St Valéry-sur-Somme… Prachtig hé, die Somme-valei. En echt niet ver van België… Geniet ervan alle vier!

Geef een reactie

