meneer egel

Hij woont al een hele tijd in onze tuin, onder het snoeihout.

egel

Sinds wij voor de poes van de buren zorgen, komt hij elke nacht het water omgooien en het overgebleven kattenvoer opeten. Meneer Egel is lief en hij krabt tenminste het vliegenraam aan ons terras niet kapot, ik zet alvast wat eten klaar.

4 gedachtes over “meneer egel

  1. Onze meneer egel heeft zich al een tijdje niet meer laten zien… ik vrees ’t ergste!
    Lente en zomer was hij hier altijd (al 3j op rij)… ’s nachts maken de kippen een hels lawaai als hij aan hun waterbak zit te prutsen. Maar ik ben er nu nog altijd niet uit (en tinternet ook niet): bijten egels kippen, ja of nee?!

    1. Ik denk het niet, Jan, maar ze zijn wel verzot op eieren. Dus als er nog een kieken op dat ei zit, is dat voor die egel collateral damage. Wij hebben ooit een van onze kippen midden in de nacht van de rug van een egel moeten plukken. Ik denk dat ze zich allebei een bult geschrokken zijn… :-)

Geef een reactie

