arbedpark

Op 10 minuten fietsen: Arbedpark Noord, ik was er nog niet geweest.

arbedpark

Heerlijk. Industrieel erfgoed, oude fabrieksterreinen: vorig jaar had ik al de loftrompet gestoken over hoe Stad Gent de aanleg van deze nieuwe park- en speelruimte in Gent aanpakt (cf. Malmar-site). Ook de voormalige Alcatel-site aan het Rabot ziet er veelbelovend uit en ik denk dat de binnenruimte van de voormalige Acec-site aan Dok Noord ook mooi wordt. De Arbed-site is prachtig geworden.

Helaas heeft diezelfde Stad Gent het kunnen laten gebeuren dat de (voor ons) onvermijdelijke Gentbruggebrug een nieuw wegdek kreeg zonder zelfs maar een likje verf voor fietsers. Die brug is een drukke verkeersas: voornamelijk auto’s en fietsen. Gelukkig heeft de sporadische voetganger wel een heel breed voetpad, onbegrijpelijk. Levensgevaarlijk, zelfs met Zita veilig achterop de fiets had ik de daver op mijn lijf.

Eigenlijk gingen we naar De Zwarte Doos, op dezelfde Arbedsite. Maar Zita had een minder moment, ze was in een liggende bui. Volgend jaar toch maar zonder gezelschap naar de opendeurdag gaan.

de zwarte doos

de zwarte doos

de zwarte doos

Geef een reactie

