brief aan Sinterklaas (2)

Ik dacht, ik schrijf ook eens een briefje.

Lieve Sinterklaas,

Ik wens dat uw bootreis voorspoedig verloopt, al hoop ik dat u het mij niet ten kwade zal duiden dat ik deze brief om een andere reden schrijf. Ik zie het immers als mijn plicht u te waarschuwen voor een jammerlijke evolutie in ons land!

Toen ik vorige week (zaterdag 10 november) (!) inkopen deed bij Dreamland, ontdekte ik — verscholen tussen de kerstbomen (!) — een vreemd mannetje met een wafelijzerbaard. Hij deed zich voor als de echte Sinterklaas en nodigde de kinderen uit voor een fotoshoot. Terwijl die kinderen u pas dit weekend (17 november) uit Spanje zullen zien terugkeren. Hoe kan dat nu?!

Waar moet dat heen, waar moet dat heen, als zelfs een kinderwinkel er niet in slaagt een vieze valse baardaap van de echte Sinterklaas te onderscheiden. Mag ik u daarom vriendelijk vragen uw cadeautjes dit jaar in een andere speelgoedzaak aan te schaffen? Ze gaan het anders nooit leren, vrees ik.

Alvast vanharte bedankt om mijn verzoek in overweging te nemen.

Uw toegenegen,

Ivan

Geef een reactie

