ontsmartphonisering #kind #badwater

Ik begrijp het dus niet.

Gert Goeminne zegt gisteren dat hij zijn smartphone wegdoet en vandaag regent het getuigenissen in de krant, genre “Awel, ik heb ook mijn smartphone weggedaan en sindsdien kom ik overal op tijd”.

Mag ik daar een welgemikte “Duh!?” tegenaan gooien?

Sinds ik een smartphone heb:

  • vind ik altijd mijn weg [klik]
  • kom ik nooit meer te laat [klik]
  • vergeet ik nooit een afspraak [klik]
  • word ik zelden nog nat op de fiets [klik]
  • haal ik zelden tot nooit mijn groot gelijk op café [klik]
  • leg ik beelden vast, zonder van mijn fiets te stappen [klik]
  • programmeer ik mijn telenet digicorder [klik]
  • organiseer ik een trip met het openbaar vervoer [klik]
  • heb ik altijd vogeltjes en varkentjes op zak — voor de kindjes! [klik]
  • en nog oneindig veel meer

Dus ik begrijp het niet.

En als je niet afhankelijk wil worden van ‘dat ding’, dan is het eigenlijk heel simpel.
Omdat ik geen tijd heb voor 99 tips >> 3 gouden tips:

  • Schakel voor elke app de ‘notificaties’ uit: in plaats van plingplongetjes bij elke nieuwe e-mail, bij elk vriendschapsverzoek, bij elke virtuele scheet,… controleer je een paar keer per dag je telefoon. Je zal merken dat het voor niemand een verschil uitmaakt.
  • Als de ober zich vergist heeft en het eten laat wat langer op zich wachten, laat dan toch maar ‘het ding’ op zak en vraag aan je tafelgenoot hoe het gaat en antwoord dan dat het met jou ook niet al te best gaat. Het eten zal pijnlijk te vroeg komen.
  • Laat belangrijke mails niet ongelezen maar beantwoord ze pas als je rustig aan een echte computer zit.
3 gedachtes over “ontsmartphonisering #kind #badwater

  1. De smartphone wordt ondertussen te mainstream, dus wat moet je nog doen om hip en vooruitstrevend te zijn? Ahja, die smartphone bannen, want voordien was het toch zoveel beter

  2. yip! indeed, ik ga overstag om me toch een smartphone aan te schafefn alleen de welke, ik wil geen bentley om in de bebouwde kom te rijden ;-) maar ook geen renault die wel rijdt maar net dat ietjes comfort en functionaliteit mist om goed te zijn

Geef een reactie

