En hoe zit dat nog met uw experiment van de ‘rrr’ en de ‘rrr’, eigenlijk?

Kluit vergeten!

Al een tijdje geleden dat ik er nog mee bezig was. En ik moet toegeven dat ik nog niks wijzer ben geworden.

’t Is te zeggen, eigenlijk heb ik het al lang opgegeven :-)

Oordeel zelf:

2 gedachtes over “En hoe zit dat nog met uw experiment van de ‘rrr’ en de ‘rrr’, eigenlijk?

  1. Geboren en getogen in Gent, ooit als kleuter met de Gentse R (overgenomen van de Oostakkerse kleuterjuf) naar huis gekomen, maar onder druk van mijn moeder (die iets tegen die R heeft) toch de rollende r weer eigen gemaakt…
    Mijn oudste dochter leerde spreken met een kanjer van een rollende r, maar heeft de Gentse R geadopteerd in de crèche. Soms probeer ik haar nog eens iets met de r te laten zeggen (dan krijgt ze iets lekkers of zo :-)), maar helaas, dat lukt steeds minder vaak. Ik vind het eigenlijk wel grappig klinken.

Geef een reactie

