oude gloriën

We hebben kastruimte. Dus ik naar de zolder in het ouderlijke huis, daar stond heel mijn jeugd verzameld in 10 kartonnen dozen. 9 dozen heb ik weggegooid, de dozen met papier en boeken heb ik zelfs niet opengedaan.

1 doos heb ik meegenomen, een doos met goede herinneringen.
Een voorbeeld:

kampioen

De laatste match van het seizoen, alsof het gisteren was. Omdat de linksback zich had geblesseerd mocht ik een hele wedstrijd meespelen (anders alleen de 2e helft), ik wist met mijn geluk geen blijf.

Mijn opdracht was eenvoudig, dat vond ik goed. Ik was 10 jaar en weet nog woordelijk wat de trainer zei. “Nooit afwijken van je lijn, nooit lopen met de bal, nooit op de helft van de tegenspeler, je onderschept elke bal op je lijn en je speelt die onmiddellijk door naar de midmid of de linksvoor, altijd.”

En zo deed ik dat, toen was ik nog gehoorzaam. De rest van mijn voetballeven heb ik mij zot gedribbeld.

Geef een reactie

