gedaan met reader

Het internet, het is wat.

Alsof de grond wegzakt onder mijn voeten: Google stopt met Reader.

De argumentatie is redelijk belachelijk. 2 jaar geleden halen ze Reader uit het menu (die zwarte menubalk die verschijnt als je aanmeldt bij google) en vervangen ze het door Youtube en dan komen ze nu plots zeggen dat er minder gebruikers zijn… yeah right.

Oké, je kan alles exporteren — take-out zipmap >> xml en dingen — en er zal zich wel een goed alternatief aandienen om alles te importeren. Maar toch: er zijn geen zekerheden meer, kijk naar Posterous.

Reader was enorm gebruiksvriendelijk, benieuwd of ik elders mijn gading vind.

Ik zie ongeveer 400 artikels per dag passeren in Reader, ik zou zonder RSS-feed van slechts een fractie op de hoogte zijn. Reader is het internet op mijn bord: uitsluitend mijn smaak, alleen als ik het wil. En zonder één seconde te verliezen in zoeken of browsen of wat dan ook.

Enfin, er zijn veel belangrijker dingen in het leven. “Er zou een nieuwe paus zijn”, zegt hij — Zeg ik: “Yup. Hij heet Jorge Mario Bergoglio, is 76 jaar, komt uit Argentinië en zal Franciscus heten.” Zegt hij: “Hoe weet je dat?” — zeg ik: “Google Reader, tiens.”… We nemen dus ook afscheid van dit soort gesprekjes.

4 gedachtes over “gedaan met reader

Geef een reactie

