lente

Zegt mijn mental coach:

“Nog exact 3 maanden en de dagen beginnen te korten.
’t Zal niet lang meer duren of we gaan de stoof weer moeten aansteken.”

Mijn mental coach ziet mij niet graag, ook al heb ik hem zelf verzonnen.

Niet dat ik het enigszins begrijp, zo van die mensen die de boel de boel laten om in Andalucía op een pony te gaan rijden en nooit meer weer te keren. Maar anderszins begrijp ik het wel, enigszins.

Enfin, ik ben moe, en het helpt niet dat ik geen muts op mijn kop kan verdragen, het waait ambetant koud, ik moet vanavond weer de fiets op, ik ben heel moe, ik heb het al koud sinds februari, en moe, dat vooral, heel moe.

Ik kan me niet herinneren dat ik de winter ooit zo kotsbeu ben geweest als tijdens deze lente. En dan moet ik vanavond weer de hele tijd koud bier drinken, het leven is geen lachertje meneer.

Geef een reactie

