het drieslagstelsel

Een plan als een ander: het drieslagstelsel.

Op 15 april heb ik examen geschiedenis.
De komende 2 weken zal ik het etmaal in 3 stukken verdelen.

  • 8 uren bureau = hoofdzakelijk studeren (en als ontspanning: elk uur gedurende 10 minuten online… een vierdaagse trip naar de Ardennen voorbereiden, het lentefeest van Lena in gang proberen schieten, honderdduizend andere dingen, ge kent dat)
  • 8 uren rusten = hoofdzakelijk slapen (en als ontspanning: proberen slapen, proberen stoppen met hoesten, proberen wakker worden)
  • 8 uren bufferzone = hoofdzakelijk het vaderschap (en als ontspanning: weglopen naar het bureau)

Maar nee serieus: het zal hard nodig zijn, die planning. Toen we vorige week een soort van proefexamenvragenreeks kregen, ben ik lichtelijk in paniek geschoten. De cursus, dat gaat nog. Maar de historische kaarten… en vooral: de historische teksten, ik ben daar geen held in, zacht uitgedrukt. Voor de hele klas — enfin, voor die 7 of 8 cursisten die nog overgebleven zijn van de 25 mensen die in januari dachten dat afstandsonderwijs een goed idee was — ben ik compleet de mist ingegaan door een inleidende tekst op de Code Napoléon een dikke 500 jaar vroeger te situeren bij de Capetingers. Het is mijn Paard van Parijs.

Vandaag op het menu: de Kelten!
(die waren meer dan 2000 jaar vóór op hun tijd)

email

Een gedachte over “het drieslagstelsel

Geef een reactie

