paraplu’s

In de categorie ‘Ach-dat-hoort-er-nu-eenmaal-bij’ zijn er natuurlijk tal van overeenkomsten tussen de job van leraar en die van gids. (bijvoorbeeld: cursisten / deelnemers die niet aflatend proberen interessant te doen)

Maar er zijn ook verschillen. Zaterdag was er praktijkles in de stad, in de regen. Regenweer is een verwaarloosbare factor in een leslokaal, voor een stadsgids kan het eerder een spelbreker zijn.

En niet dat het mij iets uitmaakt, daar bestaan regenjassen voor.

“Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær“.
(vrij vertaald: slecht weer bestaat niet, wel slechte kledij)

Alleen… ik ben allergisch aan paraplu’s, ik haat paraplu’s. Ze belemmeren uw zicht, ze zeiken regenwater in uw kraag, ze steken al uw ogen uit, ze zijn meestal mistroostig, te lomp, te breed,… man, ik hááát paraplu’s.

paraplu

Die gids zonder paraplu, ooit, later,… dat ben ik.

Geef een reactie

