toverdroom

Gisteren. Ik dek de kinderen nog eens toe.
(altijd, elke nacht, anders kan ik niet gaan slapen)

Onder het deken zie ik iets blinken. Zita ligt volledig uitgedost in het veel te warme kleed van Sneeuwwitje, daar heeft ze dan nog haar slaapkleren onder. Klam van het zweet.

Die ochtend, aan het ontbijt:

“Zita, ik heb vannacht uw kleed van Sneeuwwitje uitgedaan…”

(betrapt) (kijkt weg)

(herpakt zich)
“Ah, ja, ik had een ‘toverdroom’. Ik droomde over Sneeuwwitje, daarom heb ik geslapen met het kleed van Sneeuwwitje.”

(haalt haar schouders op)
(verdiept zich verder in de ontbijtgranen)

2 gedachtes over “toverdroom

Geef een reactie

