op den buiten

Een week gelogeerd in het verre Velzeke.

In ruil moesten we zorgen voor een hoogzwanger koebeest, een pasgeboren ezeltje, een schaap, een hond, een leger haantjes, wat legkippen, kanaries, papegaaien, poezen, een hond, een serre en een gigantische moestuin.

En dus voor de eerste keer sinds mensenheugenis niet elke dag naar de Gentse Feesten. Ook al is het slechts een half uurtje autorijden naar Gent, een mens moet keuzes maken.

Voor wieler-erfgoedliefhebbers: we logeerden tussen Lange Munte en Paddestraat.

Lange Munte

Voor hoeve-erfgoedliefhebbers: dat is naast de Munkboshoeve.

op stap met Cato

Ook al zaten we nog niet in de kern van de Vlaamse Ardennen, de kinderen hebben er wel al een beetje leren klimmen (geduwd worden) en leren afdalen (remmen en gillen).

Nu weten ze tenminste dat ze kuiten hebben.

pauze

Nee, het boerenleven. Ik dacht: misschien. En ook: we smijten ons.

een boer

Marjan

Mira

papegaaien

eigen kweek

Zita en Lena hebben zich geweldig geamuseerd. Maar zij hebben natuurlijk niet ’s avonds laat het kippenhok geheel vosbestendig moeten afsluiten en dan nog het water van de beesten moeten aanvullen of dode kanarie-kuikentjes moeten verwijderen en dat soort dingen.

Enfin, het is afwegen.

Contra. Top 3 van Zeer zeker Niet aan mij besteed:

  • Voortdurend aangevallen worden door vliegen.
  • Kak aan mijn schoenen.
  • Beesten. Uitgezonderd poezen.

Pro. Top 3 van Zeer zeker Wel aan mij besteed:

  • Wonen op een fietskooppuntenroute.
  • Fietsen zonder tramsporen.
  • Fietsen in de Vlaamse Ardennen.

Ik ben maar één keer gaan fietsen zonder de kinderen. Het was een hitte-dag en mijn bidons waren leeg na anderhalf uur, toch nadien nog Berendries en Leberg en Pottenberg en Rekelberg gedaan. En dan teruggefietst en dan de hele nacht hoofdpijn ondanks een intensief rehydrateringsprogramma. Maar wel de max, alleen al daarvoor zou ik er willen wonen. Zonder beesten dan.

Een gedachte over “op den buiten

  1. Moh, op die rustfoto staat Broek in Oosterzele, dat betekent dat ge op een paar meter van mijn deur gepasseerd zijt (niet dat ik thuis was, ik zat wellicht toch op de Gentse feesten :-p )

Geef een reactie

