7 dagen twitter

Precies een week geleden ben ik in Twitter gesprongen.

De trouwe lezer weet dat ik niet aan Facebook ben. Maar als ict-lesgever is dat niet simpel, ik moet bijna wekelijks uit de doeken doen wat Facebook eigenlijk betekent. Ik heb toegang tot een ander account, dat gebruik ik soms om te tonen op het digibord. Voorlopig volstaat dat.

Sinds dit jaar krijg ik in de klas dezelfde vragen over Twitter. In tegenstelling tot Facebook ben ik niet bang van Twitter, dus heb ik een account gemaakt. Ook omdat ik overtuigd ben van de voordelen: zeer gericht op de hoogte blijven + zeer snel delen van info voor een groot publiek. In mijn geval is ‘een groot publiek’ voorlopig 11 19 volgers, dat is al meer volk dan er aan mijn keukentafel kan zitten.

Ik volg nu een honderdtal twitterlingen en dat kan ik nog de baas, 4 dagen op 7. De andere 3 dagen ben ik nauwelijks online, dan spoel ik ’s nachts even door.

De kritiek dat 140 karakters niet voldoende is voor nuance? Ja, die is volkomen terecht. Maar “the medium is the message”, dus Twitter is niet de plaats voor nuance. (al kan je wel linken naar)

Ik vind het bovendien een uitdaging om een boodschap of opmerking te reduceren tot een handvol woorden, het is een leuke oefening.

Is Twitter verslavend? Misschien. Maar ik lust geen chocolade, nu gij.

Geef een reactie

