de grote waaromdagen

Het was opnieuw zo een week.
Of dit allemaal nog wel moet. En waarom dan precies.

Ik spoel terug.

Naar woensdag bijvoorbeeld, toen ik de werkdag (alweer) onderbrak voor een koude regenwandeling van bijna 4 uren — omdat gidsen (in spe) nu eenmaal buiten werken. En toen ik dan ’s avonds voor de klas stond in mijn natte sokken. Zonder gegeten te hebben, wegens geen tijd, alweer.

Of donderdag, toen ik aan de kinderen dacht. Omdat ik ze eigenlijk had kunnen zien (want op donderdag lesgeven vlakbij huis). Maar dat ik mij moest haasten om aan de helemaal verkeerde kant van de stad op tijd in de les te geraken. Zonder gegeten te hebben, dat al ook weer.

Of vrijdag, dat is vandaag. Als ik er ‘as we speak’ zo ongelooflijk naar uitkijk om straks warme chocomelk te maken voor de kinderen. Maar als dan zal blijken dat iedereen moe is. Ambetant, discontent. Als ik me zal afvragen of het misschien mijn fout is. Als ik mij straks zo snel mogelijk zal terugtrekken in het bureau, wegens binnenkort examen ‘Natuur en Landschap’ en de dag daarvoor examen ‘Rondleiden’, wegens de weekends alweer volzet en maar niet de tijd vinden om even te studeren of te prepareren. (maar als ik niet veel later mijn eigen hoofd zal terugvinden op het toetsenbord)

Dat zijn dus de grote Waaromdagen.

Niet zelden gevolgd door de grote Daaromdagen.
(als ik plots weer zal weten waarom)
(maar nu dus even niet)
(misschien volgende week)

3 gedachtes over “de grote waaromdagen

  1. Omdat je van geschiedenis houdt? Omdat de lessen machtig interessant zijn? Omdat je veel bijleert? Omdat het leuk is om nieuwe dingen te leren? Omdat je later graag anderen op sleeptouw zou nemen door je stad om dat al dat machtig interessante met hen te delen? Omdat je medecursistengroep een toffe bende is? Omdat de cursus je perspectief geeft op iets anders? Met andere woorden: redenen genoeg om niet op te geven.

Geef een reactie

