Super Sunday

‘Super Sunday’, sportkenners weten wat het betekent.

Maar alle emancipatie ten spijt, betekent ‘Super Sunday’ voor een gezin dat voor 75% uit vrouwen bestaat, blijkbaar iets helemaal anders dan zich de hele namiddag in alle rust te goed doen aan een wereldbekermanche veldrijden en voetbaltoppers bij de vleet, pintje erbij.

Dat was het dus niet. Een kaakslag voor het feminisme.

Deze namiddag ben ik naar Frozen geweest. Een film die hoofdzakelijk bestaat uit gezongen dromen. Hoofdthema: warme zusterliefde. Niet dat het enigszins is doorgedrongen, nauwelijks een uur na de film wilden Zita en Lena elkaar als vanouds de hersens inslaan, met de gebruikelijke haatboodschappen die door de lucht vlogen.

Zelf heb ik de film ook niet goed gevolgd. Aangezien ik mij uitsluitend kon concentreren op het eindeloze gekraak van chips-zakjes. (cinema-uitbaters die chips verkopen zouden moeten veroordeeld worden voor misdaden tegen de mensheid) (ja, ik heb het tegen u, Sphinx Cinema) (en dan heb ik het nog niet over de ouders van die chips-vretende kinderen… die ouders zouden ter plekke moeten gelyncht worden) (of een GAS-boete, daar kan over gepraat worden)

Maar wat zit ik hier eigenlijk te klagen. Het had duizend keer erger gekund. Het had oude wijven kunnen regenen. Of nog: de centrumwinkels hadden plots allemaal op hetzelfde idee kunnen komen om open te zijn op zondag.

Er scheelt iets. Ik weet niet wat.
Het universum is ziek of ik ben aan rust toe, ik ben er nog niet uit.

Ik ben een geschilderd figuur dat tijdens een betoverde museumnacht uit een schilderij van Edward Hopper is gevallen en per abuis terecht kwam in een schilderij van James Ensor. Zo voelt het aan.

Ik bedoel: “Merry Christmas!”

3 gedachtes over “Super Sunday

Geef een reactie

