uw gat, mijn markt

Slogans verzinnen, ik doe dat graag.

De meeste verkiezingscampagnes worden gemaakt door reclamebureaus.
En die worden onrechtstreeks betaald met uw geld. (jaarlijks 37 miljoen euro aan partijdotaties)

Vandaag krijg ik het VB-kwaliteitsvod ‘De Strop’ in de bus:

Rood, Blauw of Groen:
Weg is uw poen!

Ik denk dat ik het beter (en goedkoper) kan, zelfs in de categorie kleuterliedjes (of gevogelte). Maar laat ons eerst naar de concurrentie kijken…

Als voorbeeld neem ik CD&V.
De christen-democraten hebben enerzijds deze slogan:

In welk Vlaanderen wilt u leven?

Anderzijds steken ze een kortingsbon voor ‘De Tovenaar van Oz’ in mijn brievenbus.
Op de achterkant van de kortingsbon:

Wij kunnen niet toveren.
(wel samen bouwen aan de toekomst die mooi genoeg is om waar te zijn)

CD&V, partner van jonge gezinnen.

Ik wil niet te wollig zijn, beste CD&V, maar ik wil toch even in uw taal reageren op beide slogans. Ik citeer mezelf:

Beste Kris, ik wil ook leven in een Vlaanderen dat mooi genoeg is. Zonder toverkracht: een gezond Vlaanderen voor mijn kinderen die zich ondertussen vervolmaken in het aërosollen. Als u morgen in het parlement zal beweren dat u met visie en daadkracht knopen doorhakt, dat u voluit voor het BAM-tracé zal gaan, dan zijn uw bovenstaande slogans enerzijds gelogen, anderzijds ook.
Update 14/2: en dat heeft u gedaan. Uiteraard.

In dat geval Dus, beste Kris, bent u geen partner van jonge gezinnen en heeft u wellicht nood aan een nieuwe campagne, nieuwe slogans. Ik ben kandidaat om die te leveren maar ik wens daar wel voor betaald te worden. In afwachting wil ik u al sussen, gratis en voor niks, met een slogan die ik toevallig zag passeren in mijn Twitter-tijdlijn:

Get a life, echt waar.

Inmiddels verblijf ik.
Met vriendelijke groeten.

Geef een reactie

