negen jaar

Vandaag wordt ze 9.

LENA

En aangezien ik gisteravond niet thuis was om haar beter te kunnen uitleggen waarom ik deze morgen al vroeg weg was, heb ik nog iets goed te maken. (in een Amerikaanse familiefilm komt vader dan thuis met een puppy terwijl moeder hem vanachter het keukenraam een strenge afkeurende doch liefdevolle blik toewerpt) (ik zoek een alternatief)

Sinds een paar weken betrap ik mezelf erop dat ik met Lena soms gesprekken voer waarin ik na een tijdje vergeet dat ze eigenlijk nog een kind is.

Lena beantwoordt aan elk cliché over het verschil tussen ‘de jongste’ en ‘de oudste’.

Empathisch mediator, verantwoordelijk voor alles en iedereen. Eeuwig gepieker. Een druk die ze zichzelf oplegt en die haar soms neerslachtig maakt. (tussen al die zotte buien door)

9.

Lena

8.

tafelkampioen

7.

7 jaar!

6.

taart

5.

Lena is jarig

4.

Lena jarig (Lokeren)

3.

Lena

2.

Nieuwpoort

1.

0.

Een gedachte over “negen jaar

  1. Tsja, negen jaar, heb ook een meisje in mijn huiswerkklas van die leeftijd. Niet te geloven wat voor wijsheid een kind kan debiteren……ik sta er soms verstomd van :-)

Geef een reactie

