fietsen om te fietsen om te fietsen

Weinig dingen die me gelukkiger maken dan een vrije dag helemaal alleen door te brengen (op een fiets).

Ik heb een heel zware stadsfiets, goed voor Gentse kasseien en fietspadvernielende tramsporen maar helaas niet geschikt voor lange afstanden. Verder heb ik nog een mountainbike waar ik de laatste tijd ongeveer wekelijks een MTB-parcours mee doe.

Gisteren had ik gewoon zin om wat te fietsen tot de dag voorbij was.
Toch maar met de mountainbike, dan.

Een kleine 6 uur gefietst, 2 pauzes inbegrepen.

20150415 Profiel

84 kilometer is niet veel — het is in elk geval minder dan wat Frank Deboosere gisteren deed — maar met een mountainbike is 84 km meer dan genoeg.

Voor de zekerheid had ik nog eens mijn fiets-GPS uit de kast gehaald, dat was alweer een paar jaren geleden.

20150415 Overzicht

Het lijkt een perfecte lus, maar het middenstuk was de hele tijd draaien en keren en bergop en bergaf en dingen.

20150415 Trackeigenschappen

Wegens woonachtig op de enige plek in heel Vlaanderen waar je een lange gevaarlijke afstand moet afleggen naar het dichtsbijzijnde fietsknooppunt, ben ik eerst naar Sint-Amandsberg en Gentbrugge richting Keizerpark gefietst en dan langs een bij momenten schabouwelijk paadje (gelukkig was ik met de mountainbike) tot aan het Liedermeerspark richting Ghelamco-arena en in Zwijnaarde overgeschakeld op het fantastische jaagpad langs de Schelde, mét fucking ribbelstroken.

Niet dat het me ooit gelukt is om op dat jaagpad 30km/u te halen. (tegenwind)

De tegenwind was zo opkoppig, dat ik het na een uurtje al beu was. Geheel toevallig was ik toen in Zingem, aan fietsknooppunt 65. Daar kon ik het jaagpad verlaten en meteen aansluiten op het RVV-parcours (geel).

Mijn bedoeling was om te fietsen tot ik een “hongerklopke” had, zodat ik eindelijk zou weten wat renners nu bedoelen als ze zeggen dat ze een “hongerklopke” hadden. Maar omdat ik om 14u nog steeds niks voelde waarvan ik niet wist hoe het voelde, ben ik dan toch maar gestopt om mijn boterhammen te eten — in Munkzwalm denk ik. (al kan het ook Sint-Maria-Latem geweest zijn, in de Vlaamse Ardennen veranderen ze elke 3 straten van dorpsnaam)

in Munkzwalm, denk ik

Dan via een hele reeks plaatsnamen en heuvelachtig landschap richting Zottegem voor een tweede pauze.

Kasteel Breivelde.

Breivelde

Dan nog een klein stukje Ronde-parcours en nadien redelijk rechtstreeks huiswaarts via de knooppunten in Oosterzele, Gijzenzele, Melle, Laarne, Destelbergen. (daar heb ik nog een stukje van het rode MTB-parcours gedaan omdat ik mijn tweede adem vond)

Niks last van stijfheid in de benen, wel enorm last van de hernia / artrose op de nekwervels. Ofwel voel ik mijn benen niet omdat ik niks anders dan nekpijn voel, dat kan ook.

Een mens moet er wat voor over hebben, dat gelukkig zijn en zo.

Een gedachte over “fietsen om te fietsen om te fietsen

Geef een reactie

