een beestje

Weinig thema’s waar ik zó belachelijk niets over weet als de wondere wereld van het vliegend en kruipend.

Een voorbeeld: er woont een grappig beestje in onze tuin — een insect, naar ik vermoed — maar ik kan zelfs niet zeggen of het een tor, een wants of een cicade is, laat staan dat ik zou weten hoe ik het beestje moet classificeren, begroeten en beschimpen. (’t is een nachtvlinder >> zie update onderaan)

beestje

beestje


.

Ik heb 2 vragen:

  1. Wat is het?
    UPDATE:

  2. Hoe weet je dat? ’t Is te zeggen: hoe moet je een insect classificeren?
    UPDATE:

.

Zoenen voor Natuurpunt!

4 gedachtes over “een beestje

  1. Ik vermoed een soort nachtvlinder of behorend tot de motten, maar denk dat Gunhter dat veel rapper zal weten dan ik :-)

  2. Dag Ivan,

    Ik denk dat je bij de motten moet zoeken. Wel een specialleke, maar met de haven dichtbij kun je makkelijk verstekelingen op bezoek krijgen. Gunther Van Ryckegem zal wel meer weten.

    groetjes,

    tante Maria

Geef een reactie

