Shaun in Bristol

We waren van plan om, onderweg naar Wales, na 2 dagen Kent, nog een bezoek te brengen aan Bristol. Maar door een aantal verkeersongevallen op onze route, hadden we een halve dag vertraging en is het een blitzbezoek geworden op de terugweg naar Dover.

Dat Bristol deze zomer ook het decor is van Shaun in the city, was voor onze Shaun-fans een meevaller. 70 levensgrote Shauns verspreid over Bristol, elk exemplaar onder handen genomen door een kunstenaar. Alle Shauns worden nadien geveild en de opbrengst gaat naar kinderziekenhuizen. Je kan trouwens zelf ook sponsoren door 2 euro te betalen voor een waardeloze app.

Bristol, Shaun in the city

Eigenlijk stond ik 20 jaar geleden al eens op vertrekken naar Bristol — toen mijn avonden dansten met de nachten, op het ritme van de Bristol Sound van Portishead en Massive Attack — maar als ik het mij goed herinner was er een probleem met budgetbeheer, waardoor ik er uiteindelijk niet ben geraakt.

Waarom Bristol verkozen werd tot European Green Capital 2015 kan je hier lezen. Maar je merkt het meteen aan het opvallend hoog aantal fietsers en voetgangers, in vergelijking met andere Britse steden.

“Bristol has doubled the number of cyclists in recent years and is committed to doubling this number again by 2020.”

Bristol, Clifton Suspension Bridge

Hoe later op de reis, hoe minder foto’s ik neem.
Bristol was duidelijk de laatste dag.

Bristol, Shaun in the city

Geef een reactie

