naar de bib

Gent Zuid >> Waalse Krook.
Een deel van Gent waar ik helaas zelden passeer.

Maar die nieuwe bibliotheek, ik denk dat ik daar klant word.
Gisteren herkende ik voor het eerst de ontwerptekening in de huidige constructie.

bibliotheek

Zicht vanop Kuiperskaai

Het definitieve uitzicht zal vooral bepaald worden door de 16 kilometer (!) lamellen die ze nu aan het plaatsen zijn.

Wat is de timing?
Opening in de herfst van 2016, volgend jaar dus.

Een paar weken geleden legden ze hier nog op 33 seconden een nieuwe fietsbrug.
Ook wijs!

Veel meer informatie vindt u op dekrook.be en uiteraard op het onvolprezen Gentcement.
(en voor zover ik het kan inschatten, wordt het zelfs nog cooler dan de bib van Oostakker)

Geef een reactie

